-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30097 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

عقيده ما اين است : افرادي كه وارد بهشت مي شوند ديگر از آنجا بيرون نمي روند وبطور جاويدان در آنـجا هستند و بسياري از آيات , اين مسئله ( خلود و ثبات دربهشت ) را صريحا اثبات مي كند , ولي از ظاهر آيه 108 سوره هود استفاده مي شود كه ممكن است روزي از بهشت بيرون روند : و اما الـذين سعدوا ففي الجنه خالدين فيها ما دامت السموات و الارض الا ماشاءربك عطاء غير مجذوذ ; اما آنها كه خوشبخت و سعادتمند شدند , جاودانه در بهشت خواهند ماند تا آسمانها و زمين برپاست , مگر آنچه پروردگارت بخواهد بخششي است قطع نشدني ظاهر استثناء جمله الا ماشاء ربك مگر اين كه خداي تو بخواهد مي رساند كه ممكن است روزي خدا بخواهد كه آنان را از اين مركز نـعـمـت بـيـرون كـند , در صورتي كه باقي آيات گواه بر اين است كه هرگز آنها از بهشت خارج نخواهند شد , با اين وضع معني اين آيه چيست ؟
درست است كه خداوند جهان به افراد سعادتمند در بسياري از آيات , بهشت دائم وعده كرده است و از ايـن وعده هرگز تخلف نخواهد فرمود و خود او مي فرمايد : وعد اللّه لا يخلف اللّه وعده اين وعـده اي اسـت كـه خدا كرده و خداوند هرگز از وعده اش تخلف نمي كند (1)ولي ممكن است افـرادي تـصـور كـنـند كه با اين وعده قطعي ديگر زمام كار از دست خدابيرون مي رود و او حتي تـوانـايـي نـخواهد داشت كه آنان را از بهشت خارج سازد و نعمت را از آنها سلب كند و به اصطلاح علمي و كلامي , اين قضاي حتمي قدرت خدا را محدودنموده و از وسعت توانايي او خواهد كاست ; لـذا خـداونـد با جمله الا ماشاء ربك اين حقيقت را تاكيد مي كند كه با وجود اين كه خدا بهشت دائم را وعـده نـمـوده و اوهرگز از وعده خود تخلف نخواهد كرد , - مع الوصف - اين مطلب , از قـدرت او چـيـزي كم نمي كند و باز اختيار تمام موجودات به دست قدرت اوست - هر چه بخواهد مي تواندانجام بدهد و قدرت او نسبت به تمام اشياء محفوظ و ثابت است . عين اين جمله الا ماشاء ربك در آيه بعد درباره دوزخيان است و به آنها وعده عذاب دائمي داده , نيز وارد شده است و علت آن همان است كه در آيه پيش ذكرگرديد . از قراين روشني كه تفسير فوق را تاييد مي كند جمله عطاء غير مجذوذ كه در آخرآيه آمده است مي باشد . اين جمله مي گويد اين عطيه الهي ثابت و پايدار و مستمراست و هرگز جدا شدني نيست .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني 1 - سوره روم , آيه 6 .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.